Vogel’s viert 40 jarig bestaan

Voortdurende innovatie verrijkt ieders AV-ervaringen

Eindhoven, Nederland, 28 mei 2013 – Het begon allemaal meer dan 40 jaar geleden, toen grondlegger Harry Vogels vastbesloten op zoek ging naar de perfecte akoestiek om zijn favoriete muziek van Fats Domino en James Last te kunnen beluisteren. Het probleem was echter dat er geen systeem bestond om luidsprekers aan de wand te bevestigen. In die tijd zetten mensen hun luidsprekers op de vloer, op een bijzettafel of in de vensterbank. Daarom bedacht hij een manier om luidsprekers aan de wand te bevestigen. Vervolgens kon hij de luidsprekers in de ideale luisterstand draaien. De BEK 100 luidsprekersteun werd geboren en vond al snel zijn weg naar duizenden huishoudens ...

Op dat moment is de groei en bloei van Vogel's begonnen, maar de hang naar perfectie van de oprichter is nooit verdwenen. Medewerkers en zakenpartners zijn sterk gemotiveerd om doorlopend verbeteringen aan te brengen en volop aandacht te besteden aan de perfectionering van de producten. Ze ontwikkelen audio- en videoaccessoires die het leven van mensen comfortabeler en plezieriger maken. "We zijn er trots op dat ons merk de standaard in onze sector is geworden," vertelt Gerdi Vogels, dochter van de grondlegger en huidige CEO van Vogel’s.

"Vogel's is een organisatie die werkelijk geïnteresseerd is in haar klanten, partners en medewerkers. Dat blijkt wel uit het feit dat een groot aantal zakenpartners al jaren met Vogel's samenwerkt, velen van hen al vanaf het eerste begin. Deze langetermijnrelaties vormen samen met onze gemotiveerde en betrokken groep professionele medewerkers, de motor van ons bedrijf," vervolgt Gerdi.

Koploper in de branche
In 1973 was het eerste product van Vogel's, de BEK 100, de allereerste luidsprekerwandsteun ter wereld, een steun die maar liefst 30 jaar in productie bleef! Toen in de

jaren tachtig de audiovisuele industrie zich snel ontwikkelde en audio- en videoapparatuur steeds populairder werden, introduceerde Vogel's de eerste tv-steun (1978). Met de serie Evolution ontwikkelde Vogel’s een modulair systeem voor tv's en AV-apparatuur (1996), waaronder het unieke kabeldoorvoersysteem (CIS). Daarna introduceerde het bedrijf als eerste in de sector een gasgeveerde wandsteun voor LCD-/plasmaschermen (2001). Vogel's bleef innoveren en gebruikte aluminium voor de wandsteunen, wat de daarop volgende jaren zorgde voor wereldwijde erken

ning. Het volgende grote succes was de complete 6000-serie voor LCD-/plasmaschermen (2005). Toen de platte schermen groter en dunner werden, speelde Vogel's in op deze trend door een splinternieuwe productlijn te ontwikkelen, de Vogel’s THIN-serie (2010). En ten slotte, maar daarom zeker niet minder belangrijk, lanceerde het bedrijf een compleet bevestigingssysteem voor de iPad en tablets (2010).

Innovatieve verkoopmaterialen
Productontwikkeling is niet het enige gebied waarop Vogel's het voortouw heeft genomen. Vele andere spelers op de markt volgen bij de ontwikkeling van ondersteunende marketingmaterialen het voorbeeld van Vogel's. Al vroeg introduceerde Vogel's een uniek vloerdisplay voor de verkoop van tv-steunen. Dit was het begin van een nieuw tijdperk met 'zelf-verkopende' materialen voor de branche. Vogel’s ging nog een stap verder en ontwikkelde de FlatscreenFitter / TV Mount Advisor, een online database die vrijwel elk flatscreen bevat dat wordt geproduceerd e

n verkocht. Met dit unieke hulpprogramma kan de beste bevestigingsoplossing voor een specifieke huissituatie worden gezocht. Voor de professionele markt is een speciale productconfigurator ontwikkeld om voor de business-to-business markt dezelfde resultaten te bereiken. De meest recente stap die Vogel's heeft genomen in het kader van een progressieve social-mediastrategie is de lancerin

g van een nieuwe mobiele website.

Innovaties voor business-to-business
Met al ruime ervaring op de business-to business markt, besloot het bedrijf in 2002 een aparte divisie op te zetten: Vogel’s Professional. In dit jaar introduceerde de nieuwe divisie de eerste plafondsteunen, speciaal voor plasmaschermen.  Op basis van de ervaringen met het werken met aluminium, ontwikkelde Vogel's ook plafondsteunen voor projectoren van dit materiaal (20

03).  Het bedrijf produceerde verder display-trolleys en vloerstandaards voor allerlei zakelijke toepassingen (2006).  Op de enorme vlucht die de verkoop van (short throw) projectoren nam, reageerde Vogel's met de lancering van een serie steunen (2009). Een van de recente successen op professioneel terrein is de Connect-it serie, een modulair systeem van plafond- en wandsteunen voor schermen (2010) en projectoren (2012). De introductie van tabletbehuizingen bezorgde Vogel's nog een nieuw segment (2012).

Een wereldmerk
Sinds de oprichting in 1973 is het bereik van Vogel's jaar na jaar blijven groeien. Nederland en Duitsland vormden de eerste stappen, daarna werd Europa veroverd. Vandaag de dag is Vogel's marktleider van Europa op het gebied van AV-steunen. Later stak het bedrijf over naar andere continenten en inmiddels worden de producten van Vogel's in meer dan 80 landen ver

kocht.

Talloze bekroningen
De vele prijzen die Vogel's in de loop der jaren heeft mogen ontvangen, vormen een duidelijke erkenning van de leidende positie van het bedrijf in ontwerp, installatie en productkwaliteit.

Waarde scheppen
Vogel's vervaardigt producten die in de afgelopen 40 jaar door miljoenen consumenten als beste zijn gekozen. "We gaan voor de hoogst mogelijke kwaliteit voor onze producten en streven er voortdurend naar om relevante producten te ontwikkelen die het leven van mensen aangenamer maken. Alles wordt ontwikkeld door onze eigen ontwikkelafdeling, waarbij altijd rekening wordt gehouden met de wensen en eisen van de eindgebruiker," aldus Vogels.

Altijd op zoek naar innovatie
Vogel's blijft ook in de toekomst onafgebroken streven naar innovatie. Uit die benadering zijn de inventiviteit en het succes van de huidige producten voortgekomen. Het bedrijf zal zich daarnaast nog sterker richten op de ontwikkeling van manieren om het comfort van de consument te vergroten. Met dezelfde krachtige grondslag en visie blijft Vogel's bouwen aan een gezond en innovatief bedrijf dat een toonaangevende rol speelt in de branche.

de groei en bloei van Vogel's